Orkar ni jobba?

Här diskuteras allmänna frågor om kronisk uretrit.

Orkar ni jobba?

Inläggav Avigan » 10 dec 2012, 14:40

Hej! Jag är ny här på forumet och har lite funderingar..

Jag är 23 år gammal och haft diagnosen uretrit i 3 år nu. De första året var jag helt sängliggande men fortsatte jobba lite tills jag insåg att det var ohållbart. Sedan dess har jag sakta men säkert blivit bättre, men inte blivit fullt bra. Utöver uretrit-smärtorna som kommer och går är jag ständigt trött (ofta utmattad) och har värk i hela kroppen. Jag pluggar halvtid för min egen skull, vilket knappt funkar. Men jag är inte beroende av csn eftersom min man är fast anställd med bra inkomst, vilket är en tröst. Så här års påverkas jag dessutom mycket av kylan och blir ofta väldigt dålig, och undviker t o m att gå ut om jag inte måste.

Just nu pluggar jag som sagt, men det kan jag ju inte göra i all evighet. Men hur ska jag klara av att jobba? Ofta är jag så slut att jag är vimmelkantig, har så ont att jag inte kan koncentrera mig och blir med jämna mellanrum så dålig att jag måste släppa allt för att vara hemma och vila upp mig. Hur får ni andra ihop vardagen? Och vad jobbar ni med? Eller är ni sjukskrivna eller får aktivitetsersättning?

Jag börjar känna mig riktigt missmodig kring hela situationen och har svårt att se framåt med någon sorts glädje alls. Så det skulle vara jätteintressant att höra hur andra får ihop det.
Avigan
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 07 jul 2012, 18:19

Re: Orkar ni jobba?

Inläggav Jeannie » 11 dec 2012, 13:40

.
Senast redigerad av Jeannie 18 nov 2016, 22:41, redigerad totalt 1 gång.
Jeannie
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 jun 2012, 22:10

Re: Orkar ni jobba?

Inläggav Jeannie » 11 dec 2012, 13:43

.
Senast redigerad av Jeannie 18 nov 2016, 22:41, redigerad totalt 1 gång.
Jeannie
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 jun 2012, 22:10

Re: Orkar ni jobba?

Inläggav Yotsuba » 08 dec 2013, 14:05

Hej!

Tänkte berätta hur mitt arbetsliv ändrat sig sedan jag blev sjuk.