Bättre vid mens. Inflammation eller nervsmärta?

Här diskuteras allmänna frågor om kronisk uretrit.

Bättre vid mens. Inflammation eller nervsmärta?

Inläggav Yotsuba » 23 jan 2013, 00:58

Som rubrik lyder blir jag bättre vid min mens nästintill symptomfri vilket ger enormt hopp men ställer många frågor just varför vissa av oss blir bättre och andra sämre!? Någon som fått ett vettigt svar från läkare?

Som jag nämnt vid ett tidigare inlägg har jag ett ständigt obehagskänsla (även när jag inte har smärtor) av att något kör rundor lokaliserat till urinröret och könet. Det är också en väldigt intressant fråga då vissa av oss här är drabbade av det och andra inte!

Många jag frågat kan knappt använda tampong, i mitt fall lindrar det. Förlåt på förhand ifall detta uppfattas som stötande. För att minska mina obehag och knivhugg så har jag kommit på en mycket annorlunda metod som fungerar för mig men inte särskilt bra i längden. För upp en tampong med en rejäl klick med vaselin vilket lindrar, även när jag inte har mens.

En annan intressant fråga är hur man avgör ifall man befinner sig i en situation med inflammatorisk smärta eller just nervsmärta? Tydligen kan man prova detta genom kortisontabletter men vad gör man när man inte kan få det utskrivet?
Yotsuba
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 03 sep 2012, 22:13

Återgå till Allmänna frågor om uretrit

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron