Graviditet och förlossning

Här diskuteras allmänna frågor om kronisk uretrit.

Graviditet och förlossning

Inläggav DinaM2 » 25 jun 2014, 17:55

Hej!
Undrar om någon kan hjälpa mig. Är gravid och föder om ca två månader. Jag har inte känt någon större förändring vad gäller uretriten pga graviditeten, tyvärr, men det har iaf inte blivit sämre. Snarare kanske lite bättre eftersom jag kissar mycket oftare som gravid!
Min fråga : är grymt förlossningsrädd och funderar på att försöka kräva kejsarsnitt pga oro inför skador som kan uppstå vid vaginal förlossning. Jag tycker jag haft tillräckligt med underlivsproblem i mitt liv och tror att risken är stor för att jag skulle bli totalt psykiskt nedbruten om jag fick fler problem, tex genom bristningar, inkontinens och annat. MEN jag har läst att t.ex. vestibulitpatienter och vaginismpatienter kan bli helt eller delvis återställda genom en vaginal förlossning. Nu undrar jag alltså om någon med uretrit som fött barn vaginalt kan berätta om hur vaginal förlossning påverkat uretriten - har det blivit bättre, sämre eller är det oförändrat? Vore EXTREMT tacksam om någon kunde ta sig tid att svara! Även ni som genomgått kejsarsnitt får jättegärna berätta om ni har lika stora/mindre eller samma problem som innan av uretriten.
Kram/Dina
DinaM2
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 mar 2013, 17:04

Återgå till Allmänna frågor om uretrit

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron