Skadad av terracortil-pensling?

Här diskuteras allmänna frågor om kronisk uretrit.

Skadad av terracortil-pensling?

Inläggav godissugen » 17 mar 2015, 18:38

Jag har haft uretrit från och till i 1,5 år. Inte varit utomordentligt jobbigt men den senaste tiden har jag arbetat intensivt för att försöka få bort den helt för det är så störande, vilket är en seg process och det går långsamt...

Jag fick hursomhelst nyligen remiss till en privat kvinnlig urolog. Hon var tyvärr ganska osympatisk och kanske inte heller så kunnig?

Cytoskopi gjordes utan någon som helst lokalbedövning trots jag bad om det - AJ. Smärtan satt i en timme men sen gick det över.

Hon såg inget men jag bad om behandling i alla fall, så då gick hon med på att pensla mitt urinrör med terracortil, om en aningen motvilligt.

Detta gjorde SÅÅÅÅÅÅ ONT. Och detta gjordes OCKSÅ utan ens lite xylocaingel eller vad fan som helst....?

Vad är detta för helveteshäxa?

Nu har jag haft ett väldigt svullet och ömt urinrör i en vecka sen behandling. Känns som hon gjorde uretriten VÄRRE :x

Jag är så ledsen och vet inte vad jag ska ta mig till. Några fler penslingar blir det INTE.

Ska det verkligen bli värre av en pensling? Har någon erfarenhet av detta?
godissugen
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 feb 2014, 19:31

Re: Skadad av terracortil-pensling?

Inläggav Estelle » 08 jul 2015, 20:51

Usch vad tråkigt och höra om hur du har blivit bemött! :(
Tyvärr har ju många läkare väldigt dålig kunskap om detta, ja det finns ju de som inte vet att det finns och de som anser att det inte finns om det inte finns några bakterier :(

Det som har hjälpt mig mest i sjukvårdsväg har varit att få träffa en uroterapeut, hon hade många med uretrit som gick hos henne och kände därför till hur svårt det kan vara, hur mycket det kan vara som man inte kan äta m.m. som förvärrar, drar igång det värsta.
(när jag träffade en gynekolog som även jobbade med urinvägar och hade kunskap om det sa hon bland annat att hon aldrig hade hört talas om att någon fått smärta/sveda i urinvägarna av viss mat och dryck)
en uroterapeut kan ge behandling på det sätt som du fått, men även akupunktur, skriva ut Tens-apparat för smärtlindring m.m.
Jag har aldrig vågat mig på kortisonbehandling eftersom jag fick en salva en gång som skulle användas på annat område i underlivet men som då spred sig och gav mig smärta/sveda i urinröret också.
Frågade sedan min uroterapeut om hon hade erfarenhet av de som blev sämre av terracortil eller dermovat i urinröret och ja, det kan man bli tyvärr, så det är ju inte lätt att veta vem det funkar för eller ej tyvärr.
Estelle
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 30 jan 2014, 15:11


Återgå till Allmänna frågor om uretrit

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

cron