EFT

Omfattar inlägg gällande alternativa behandlingar.

EFT

Inläggav admin » 28 mar 2011, 09:00

EFT är en alterntiv behandlingsform som anses hjälpa mot det mesta. Det vore intressant att veta mer om detta från personer som har erfarenhet av EFT.
admin
Site Admin
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 28 dec 2010, 11:49

Re: EFT

Inläggav taxvalpen » 28 mar 2011, 09:17

Vad är EFT??
taxvalpen
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 27 mar 2011, 16:01

Re: EFT

Inläggav Birgitta » 31 mar 2011, 07:19

Vad jag förstår så är EFT en slags akupunktur - men utan nålar. Man 'knackar' på olika ställen på kroppen.
Fick ett mail från en kvinna som bl a blivit bättre från sin uretrit tack vare EFT.
Och många som skrivit har ju berättat om akupunktur som hjälpt - så kanske kan EFT vara ett alternativ.
Har dock inte testat själv.
Här kan ni läsa mer: http://www.eft.se/
Birgitta
Moderator
 
Inlägg: 63
Blev medlem: 23 mar 2011, 18:35

Re: EFT

Inläggav christina » 05 maj 2011, 23:51

admin skrev:
> EFT är en alterntiv behandlingsform som anses hjälpa mot det mesta. Det
> vore intressant att veta mer om detta från personer som har erfarenhet av
> EFT.
EFT, ja det är en fantastisk metod som verkligen är värd att prova och som är lätt att lära. Jag har hört talas om de mest fantastiska resultat och har själv upplevt ett tillfrisknande och jag använder EFT dagligen då den ger mig en inre frid. Jag har knackat bort huvudvärk och ryggsmärta.
Har du svårt för att somna ? Lider du av migrän ? Är du stressad ? listan kan göras lång. Metoden går ut på att beröra meridianerna som står i kontakt med akupunkturpunkterna. Genom att knacka lätt på speciella ställen på kroppen ( de flesta i ansiktet ) samtidigt som man fokuserar på problemet kan man åstadkomma de mest fantastiska resultat.

Du kan läsa min upplevelse här : http://centerforenergipsykologi.se/wp/2 ... a-pa-kurs/

Christina
christina
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 05 maj 2011, 23:08

Re: EFT

Inläggav taxvalpen » 08 maj 2011, 09:44

Christina! Har denna metod även hjälpt dig vid uretrit eller var det enbart vid huvud/ryggvärk?
taxvalpen
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 27 mar 2011, 16:01


Återgå till Alternativa behandlingar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron