Jag har haft uretrit sedan -09. Jag har provat allt från naturläkemedel till att tänja ut urinröret och fått antibiotika+kortison. Behandlingarna har hjälpt ett tag men så fort man slutar fungerar det inte längre. Jag var i oktober på ett Aloe Vera-party. Jag var tveksam men tänkte att jag kan ge det en chans då jag hört att Aloe Vera är bra och läkande mot allt möjligt. Så jag gav det en chans som sagt och har druckit det i tre månader. En shot om dagen och har blivit av med mina tryckkänslor i urinblåsan och den molande värken!
Jag dricker en med tranbärssmak från märket Forever (en gulaktig dunk med röd kork). Jag tänker fortsätta med detta då det lindrar, jag hade alltid som ondast vintertid då det är kallt ute. Nu är det hanterbart och jag tänker inte speciellt mycket på att jag har uretrit.
Läkaren berättade att det är en inflammation som kroppen inte riktigt kan ta hand om men orsaken är okänd. Det är otroligt jobbigt att gå runt med nåt som inte har en orsak eller något bot. Man får göra det man kan själv och dela med sig av sina tips till andra med samma tillstånd helt enkelt.
Som sagt-mitt tips är drick en shot Aloe Vera-juice om dagen!!