zonterapi

Omfattar inlägg gällande alternativa behandlingar.

zonterapi

Inläggav taxvalpen » 13 apr 2011, 16:32

Jag är också mkt intresseard om någon testat zonterapi mot denna åkomma? Har för mig att jag läst att det kan ha god effekt. Hör gärna av er om detta! Tack.
taxvalpen
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 27 mar 2011, 16:01

Re: zonterapi

Inläggav Nina » 15 apr 2011, 14:02

Jag har fått behandlingar av en zonterapeut och jag tycker absolut att det har hjälpt. Fast man får gå många gånger och ganska ofta, i alla fall var det så för mig. Det kanske är olika. Men det har bara lindrat, inte botat. Men jag tror absolut att det är ett bra komplement till andra behandlingar /mediciner. Jag har testat det mesta och kommit från sängliggande med våldsamma smärtor till att mest ha irritation och trängningar. Numera har jag tom ofta dagar då jag inte har ont alls. Men det har tagit nästan 2 år och mycket läsande och testande...
Nina
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 28 mar 2011, 18:06

Re: zonterapi

Inläggav ann-louise » 15 apr 2011, 15:29

Funderar på vilka behandlingar du har fått och får , eftersom du blivit så mycket bättre? Vad har varit bra för dig?
ann-louise
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 13 apr 2011, 09:21

Re: zonterapi

Inläggav taxvalpen » 15 apr 2011, 17:05

Jag har också funderingar på akupunktur, och i så fall vilket som skulle vara effektivast? Någon som testat?
taxvalpen
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 27 mar 2011, 16:01

Re: zonterapi

Inläggav Nina » 17 apr 2011, 09:54

Svar på fråga från Ann-Louise. Har som sagt testat det mesta. Lagt ner en förmögenhet på olika hälsopreparat. Första året var det som om allt jag gjorde bara lindrade tillfälligt. Sedan upptäckte man att jag hade inflammation i en rotfylld tand (inga symtom, syntes på röntgen). När jag drog ut den sa tandläkaren att den kunde vara orsaken till att kroppen inte orkat läka min uretrit. Först hände ingenting men sedan hålet efter tanden äntligen börjat läkas blev min uretrit mycket, mycket bättre så jag kom ur sängen i alla fall. För ett halvår sedan kunde jag sluta med smärtstillande och sedan dess kan jag säga att detta har hjälpt mig framåt: Läkemalvarot, hög dos med D-vitamin, kalkblandning (se hälsokosttråden) linfröavkok, Membrasin och Omega3. En veckokur med Betapred och behandling hos zonterapeut. Följer rätt noga dietlistan för patienter med IC. Tänker göra det ett tag till, har ju inget att förlora på det. Tog en dos Dermovat nyligen för att testa om det kunde bota det sista av mina besvär, men märkte absolut ingen skillnad. Så det som är kvar behöver nog läka av sig självt, ev mha preparaten.
Min uretrit kommer och går inte i skov utan finns där hela tiden men har långsamt blivit bättre och bättre. Det är nog olika vad den beror på, hur den yttrar sig och vad som hjälper. När jag märker vilken nytta det gör att höja ph-värdet i urinen kan jag inte låta bli att undra om all Hiprex jag ätit för att surgöra urinen har en del i att jag blev så sjuk. Eller är det orsaken till och med? FASS anger irritation i blåsan som biverkan...
Menar inte att skrämma någon för Hiprex, det verkar ju kunna hjälpa också. Själv älskade jag det för det hjälpte mot mina Uvier. Det är ju så individuellt, var och en måste hitta sin egen väg...
Nina
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 28 mar 2011, 18:06


Återgå till Alternativa behandlingar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron