Akupunktur

Omfattar inlägg gällande alternativa behandlingar.

Akupunktur

Inläggav Joker » 15 jun 2011, 10:25

Hej. En alternativ metod som jag vill rekommendera är akupuktur. Sök er till någon med TCM-utbildning, traditionell kinesisk medicin. De har en mer gedigen utbildning, och har även örter för urinvägarna som man kan köpa. Utefter er problematik så gör de behandling med nålar samt ordinerar den örtmedicin som är bäst för dig. I Sthlm-s området kan jag varmt rekommendera Eva Hagman på www.akupunkturklinik.se. Hon har hjälpt mig jätte mycket med att få ner smärtorna, förbättrat sömnen, lugnat blåsan och stärkt upp mitt allmäntillstånd, då jag varit mycket svag och nedbruten efter många års kraftig uretrit (samt infektion som det visade sig).
Hälsn Joker
Joker
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 13 jun 2011, 08:40

Re: Akupunktur

Inläggav Margita@sn.com » 14 feb 2014, 11:36

hej! jag funderar också på att testa akupunktur.vet du möjligtvis ngn bra i Göteborg??
Margita@sn.com
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 feb 2014, 10:59

Re: Akupunktur

Inläggav godissugen » 19 feb 2014, 17:26

Jag går också på TCM akupunktur och fått örter som jag tyvärr är lite skeptisk till för jag kollat upp innehållet noggrant...

Men akupunkturen. Den är väldigt skön och avslappnande, jag har även en infraröd-lampa som lyser på mig samtidigt. Under behandlingen försvinner all smärta. Det är helt otroligt skönt. Har gått 2 ggr och ska sammanlagt gå 10 ggr så kan återkomma med resultaten.
godissugen
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 feb 2014, 19:31

Re: Akupunktur

Inläggav Margita@sn.com » 20 feb 2014, 22:57

Ska till en akupunktör i morgon,ska bli spännande att se om det kan hjälpa mig också.Hoppas så.

kram
Margita@sn.com
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 feb 2014, 10:59

Re: Akupunktur

Inläggav Margita@sn.com » 06 mar 2014, 11:38

hej igen .Helene här. måste berätta. jag hade för ca 3 veckor sedan gett upp om att bli av med sveda och trängningar.urologen hittade inget fel och visste inte riktigt vad han skulle göra.Då tänkte jag ,akupunktur,jag har läst så mycket om det.har testat det förut mot annat,då hjälpte det tyvärr inte. MEN,jag gick dit,och det ska vara kinesisk akupunktur ,tror det heter TCM. Efter andra behandlingen märkte jag att trängningarna inte va lika skarpa,svedan va helt borta,helt otroligt.Nu har jag varit där,3 ggr,ska dit minst 2 ggr till. Men jag kan redan nu säga att det har hjälpt mig.Kom på att jag suttit i nästan 3 timmar och tittat på ett program på tv och jag va inte kissnödig,det har inte hänt på nästan 2 månader som denna period har varit.jag hade en period i somras också ,men då försvann det till slut efter en penicilinkur. men så började skiten i Januarei igen,fick penicilin ,men det hjälpte inte denna gången. Så jag är helt säker på att akupunkturen har hjälpt,för det är det enda jag har provat förutom penicilinet.
Så ,till er som har det jobbigt,jag kan varmt rekommendera att prova detta,det kan väl knappast inte bli värre ?!

ha det gott alla

kram
Margita@sn.com
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 feb 2014, 10:59


Återgå till Alternativa behandlingar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron