Aloe Vera

Omfattar inlägg gällande alternativa behandlingar.

Aloe Vera

Inläggav Svampen » 01 dec 2011, 19:24

Idag träffade jag en kvinna som berättade att hon använt AloeVera mot uretrit. Jag trodde hon menade kapslar eller juice som hon åt/drack men då berättade hon att hon smort underlivet, runt urinröret och även sprutat in Aloe Vera juice i röret! :o Hon hade fått en enorm lindring. Intressant med alla nya tips! Och något måste ju finnas som man kan spruta in i röret som verkligen måste kunna hjälpa.
Svampen
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 23 maj 2011, 15:30

Re: Aloe Vera

Inläggav Nikke » 17 feb 2012, 16:21

Man skulle vilja veta vilken sorts aloe vera hon använt. Juice? Gele? Märke på produkt? Jag har stor tilltro till aloe vera generellt så det skulle inte förvåna mig om det funkar att spruta upp det.
Nikke
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 14 feb 2012, 00:38

Re: Aloe Vera

Inläggav Nikke » 02 maj 2012, 21:10

Igår tog jag mod till mig och sprutade in aloe vera gel i urinröret. Jag bedövade först med xylocaingel 2 %, därefter använde jag en aloe vera gel av märket Forever som jag drog upp i en 5 ml spruta. Sprutade upp det i urinröret och det sved som tusan. Nu vet jag ju att aloe är antiseptiskt så jag tänkte att kanske , kanske beror det på det. Timmarna efteråt ångrade jag mig, symtomen blev värre och jag tänkte "vilken jäkla idiot jag är". Men imorse när jag vaknade bvar det MYCKET bättre! Skulle idag även iväg på behandling hos min gynekolog som gör urinrörsvidgningar och han applicerar ett preparat som brukar svida och göra så ont så att jag ibland grinar. Men till min stora förvåning så kändes det nästan inte alls!!! Jag vågar ju inte hoppas för mycket men tror nog ändå att det var aloe veran. Jag kommer iallafall att testa igen om ett tag :)
Nikke
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 14 feb 2012, 00:38

Re: Aloe Vera

Inläggav Svampen » 02 sep 2012, 10:41

Hej Nikke!
Hur har det gått med Aloeveran?? Skulle vara intressant att höra om du fått någon ihållande effekt?
Svampen
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 23 maj 2011, 15:30

Re: Aloe Vera

Inläggav Jeeena » 24 jan 2013, 23:04

Jag skrev precis en tråd om Aloe Vera, tycker absolut ni ska testa detta. Det har iaf hjälpt mig mycket!
Jeeena
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 jan 2013, 15:25


Återgå till Alternativa behandlingar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron