Hur få remiss till urolog i Uppsala?

Här kan du rekommendera / hitta en bra uretrit-läkare

Hur få remiss till urolog i Uppsala?

Inläggav DinaM2 » 03 sep 2013, 11:01

Jag är jätteledsen och hoppas någon kan hjälpa mig. Min gamla läkare som skulle skriva remiss till Uppsala (ska flytta dit) har plötsligt slutat och går ej att få tag på. Jag känner mig lätt desperat. Därför undrar jag hur jag ska göra för att få en remiss till urolog i Uppsala. Enligt min erfarenhet är det otroligt svårt att få remiss via vårdcentral. Jag vet inte vad de har emot att skriva remisser men svårt är det. Jag orkar inte berätta min historia än en gång för en läkare som för det första ifrågasätter mig totalt och för det andra inte ger mig remiss utan typ rådet att dricka tranbärsjuice. Vet någon om någon bra vårdcentral i Uppsala/Stockholm där man inte behöver be på sina bara knän för att få komma till urolog?
TACKSAM FÖR SVAR!
DinaM2
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 mar 2013, 17:04

Re: Hur få remiss till urolog i Uppsala?

Inläggav Birgitta » 06 sep 2013, 07:15

Hej Dina!
Jag tror inte att alla urologer kräver remiss. Det du skulle kunna göra är att via www.hitta.se eller www.eniro.se försöka ta reda på vilka urologer som finns i Uppsala och sedan ringa upp och fråga om dom kräver remiss. Då slipper du gå via Vårdcentralen.
I Stockholm finns t ex Stockhoms UroGyn-mottagning som på sin websida skriver att 'alla är välkomna'. Här är länken: http://www.urogyn.se/
Kanske finns det något liknande i Uppsala.

Lycka till!
Birgitta
Birgitta
Moderator
 
Inlägg: 63
Blev medlem: 23 mar 2011, 18:35

Re: Hur få remiss till urolog i Uppsala?

Inläggav DinaM2 » 18 sep 2013, 11:37

Hej Birgitta!
Vill bara tacka dig för hjälpen och tipsen! Ska vända mig till Urogyn, de verkar ju bra! Stort, stort tack för hjälpen! Och tack igen för denna sida, den ger en hopp. Du ska vet att du gör en stor insats. /Dina
DinaM2
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 mar 2013, 17:04

Re: Hur få remiss till urolog i Uppsala?

Inläggav Sötmandel » 21 sep 2013, 11:04

Hej!
Jag går till urologen i Uppsala. Min urolog heter Hemdan Tammer och är bra på så sätt att han lyssnar och är prestigelös. Han brukar också vilja utreda en grundligt. Min remiss till urologen den här gången gick via min privata gynekolog Markus Röbeck (han tar dock inte emot fler patienter). Men jag har blivit remitterad via vårdcentralen Samariterhemmet också.

Min erfarenhet är att primärvården i Uppsala gärna skickar vidare till urolog, särskilt om man ber om det.

Lycka till!
Liv
Sötmandel
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 06 feb 2012, 14:40


Återgå till Läkare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron