Xylocain invärtes

Omfattar inlägg gällande läkemedel för kronisk uretrit.

Re: Xylocain invärtes

Inläggav Johanna » 21 aug 2011, 21:27

Jag har nu använt Xylocain-gel en hel del i sommar. Det är fantastiskt bra att injicera med pipen. mitt urinrör syns bäst när jag sätter mig på en handduk på badrumsgolvet och pallrar upp en lite spegel framför, och när jag sprutat in en dutt kan det hjälpa ungefär halva dagen om det inte är så illa. Jag har också testat att massera den 5 %-iga salvan via vagina, men den svider ju som sagt. När det sedan lagt sig så är det iof sig ganska bra. Min gynekolog uppmuntrade mig att testa med Voltaren-gel via vagina, det svider galet mkt, men efter en stund har det faktiskt hjälpt lite med. Till skillnad mot Votaren-tabl. Ja, ja dessa urinrör o blåsor, inte lätt...jag har förresten även testat att massera in Dermovat med en tops i mynningen efter bedövning. jag vet inte men det kändes som det kom bättre på plats än om man bara sprutar in med sprutan. Salvan är så seg så den vill inte in.
Johanna
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 23 apr 2011, 21:23

Re: Xylocain invärtes

Inläggav Svampen » 12 feb 2012, 19:29

Hej!
Men visst gör det väl ont när ni injicerar med pipen, alltså precis vid själva "insprutet"? Provade idag först gången o tyckte det gjorde ont typ 40 min efteråt men sen började det släppa o sen kände jag ingenting.... :D Är det samma för er? Sköt om er så gott det går alla "uretritvänner".
Svampen
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 23 maj 2011, 15:30

Föregående

Återgå till Läkemedel

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron