Ditropan

Omfattar inlägg gällande läkemedel för kronisk uretrit.

Ditropan

Inläggav frallamedost » 18 okt 2011, 11:10

Efter 4 år av kramper och smärta så känns det som att jag har provat exakt allt. Jag har dock ett tips till er, det enda som tagit bort mina symptom.
Ditropan.
Det används mest på barn under 18, men kan användas för äldre också. Det är dock starkare än kopior för folk över 18 (av någon dum anledning).
Det är ett sorts muskelavslappnande för blåsan. Jag har provat massor av muskelavslappnande som inte funkat överhuvudtaget, men det här var annorlunda.
Jag blev helt symptomfri, helt och hållet. Ditropan hjälper även väldigt mycket mot överaktiv blåsa/täta trängningar.
Dock så är jag en UVI-person så jag fick väldigt många infektioner. JAG stör mig inte på UVI, jag tycker knappt det känns längre efter all urinrörssmärta. Dock så kan de ju bli farliga och riktigt jobbiga om de klättrar mot njurarna vilket de gör många gånger om de går obehandlade. Därför måste man behandlas med pencillin. DOCK så svarar inte min kropp riktigt på penicillin.
Efter några månader med ständiga UVI, så fick jag en elak streptokocker i urinröret som inte svarade på penicillin. Den klättrade upp mot njurarna, och det såg väldigt mörkt ut en stund. Dock svarade jag på ett annat penicillin tillslut. För mig blev det livshotande, så därför var jag tvungen att lägga av med det.
Men om ni inte har superlätt för urinvägsinfektioner, och om ni inte har penicillinresistans, prova DITROPAN. För det funkade faktiskt.
Dock funkade det bara så länge jag åt det, men vissa har blivit botade av det.
PROVA PROVA PROVA!
Jag fick ett halvår av frihet. Även fastän jag är sjuk varenda dag nuförtiden, så ler jag ändå av tanken på min ditropanperiod.

Kom ihåg att det finns liknande preparat, som läkare skriver ut. Men ingen av de har funkat på mig, BARA ditropan (oxybutynin), så be om det!

Det står här och där att ditropan inte ska användas om man kliver upp på nätterna och kissar, men det är bullshit. Prova. Det krävdes 4 tabletter per dag för att det skulle funka för mig, så ge inte upp om den normala dosen inte funkar. Det märks inom typ 2-3 veckor.
frallamedost
 
Inlägg: 64
Blev medlem: 18 sep 2011, 23:26

Re: Ditropan

Inläggav Rosielou » 19 okt 2011, 09:05

Hej!

Tack för info. Menar du att man blir mer mottaglig för uvi när man tar medicinen?
Rosielou
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 05 okt 2011, 21:28

Re: Ditropan

Inläggav Svampen » 20 okt 2011, 18:15

Hjälper det enbart mot trängingar eller också mot smärta?
Svampen
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 23 maj 2011, 15:30

Re: Ditropan

Inläggav frallamedost » 21 okt 2011, 09:31

Varför jag fick UVI lättare, var dels för att jag haft UVI många gånger förr, men innan jag började med ditropan så hade jag lite problem med att tömma blåsan helt och hållet. Med ditropan fick jag svårare för det, och på det viset fick jag UVI, för att jag inte tömde ordentligt helt enkelt. Men enligt min läkare ska inte det vara några problem med det egentligen, men nu hade jag besvär sedan innan som sagt.

Det jag tycker är drygt med det jag nu har, är definitivt smärtan. Och den försvann 100%- Trängningar blev bättre. Jag blev typ normal. Det fanns liksom inga men, utan jag tänkte inte på mitt urinrör på hur länge som helst, glömde bort att jag var sjuk.
Men nu måste jag stå utan som sagt, men det är VERKLIGEN det bästa jag provat, och jag har nog gått igenom allt snart.


Biverkningar jag upplevde: Kände mig uttorkad (torr i mun, ögon, svårt att bli upphetsat våt, svettades inte). Alla biverkningar gick och hålla under kontroll. Mot muntorrhet: Stisal. Mot ögontorrhet: Linsvätska. För att kunna ha sex: Glidmedel.
Att inte svettas var ju skönt på många sätt, men jag är en hudtorris sen förr och det jag upplevde kasst med det var att jag blev jättetorr om handflator och fotsulor (vilket jag blev lätt innan också, men det medförde ett visst obehag). Jag hade sockar på mig jämt, även när jag sov. Det hjälpte mycket. Handflatornas obehag är under kontroll med handkräm.
Det kan låta drygt, men dels tyckte jag inte att det var särskilt hemska biverkningar egentligen. Och sedan är det VERKLIGEN värt det!!
frallamedost
 
Inlägg: 64
Blev medlem: 18 sep 2011, 23:26

Re: Ditropan

Inläggav Svampen » 21 okt 2011, 18:57

Hej igen!
Tack för intressant information! När jag googlade på Ditropan stod det ingenting om att det skulle lindra för smärta, mest att det var för trängningar och kramper. Har varken kramper eller trängningar alls - enbart smärta. Men tror du att det kan vara värt att prova mot smärtan alltså??
Svampen
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 23 maj 2011, 15:30

Re: Ditropan

Inläggav frallamedost » 22 okt 2011, 17:20

Hej!
Helt korrekt, fast ändå inte.
Ditropan innehåller inget smärtstillande ämne.
MEN när jag käkade ditropan hade jag som sagt verkligen inte ont ÖVERHUVUDTAGET, när jag annars i vanliga fall inte ens kan gå ut ur toaletten för att jag har så galet ont.

Prova, skulle jag säga. Jag fick ditropan utskrivet för att bli av med smärtan, inte trängningarna (för jag har inte särskilt ruskiga trängningar, jag behöver bara gå upp mitt i natten kanske 1-2 gånger i veckan). Att trängningarna blev bättre var en bonus, inte syftet.

Jag har trängningar, smärta och kramper. Smärtan är värst. Och den försvann allra mest.
frallamedost
 
Inlägg: 64
Blev medlem: 18 sep 2011, 23:26

Re: Ditropan

Inläggav Svampen » 23 okt 2011, 10:13

Låter mkt intressant tycker jag! Men förstår dilemmat med att riskrera uvi istället. Är det helt enkelt svårt att kissa oftare när man äter mediciner? Jag menar många gånger kan man ju tvinga fram att att kissa bara man bestämmer sig, men det kanske just är att tömma blåsan helt som är problemet. Det lät ju fantastiskt att det hjälpte dig mot märtan trots att det var trängningarna det egentligen skulle reglera. Synd att du inte kunde fortsätta med den. Hoppas su hittar något annat tex Arcoxia som jag hört flera rekommenderat.
Svampen
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 23 maj 2011, 15:30


Återgå till Läkemedel

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron