Arcoxia

Omfattar inlägg gällande läkemedel för kronisk uretrit.

Arcoxia

Inläggav Rosielou » 21 okt 2011, 12:06

Jag har fått arcoxia utskrivet. Har inte börjat äta än, är lite skeptisk till starka läkemedel och vill helst undvika. Någon med erfarenhet, biverkningar?
Rosielou
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 05 okt 2011, 21:28

Re: Arcoxia

Inläggav Svampen » 21 okt 2011, 19:15

Vad är Arcoxia mot egentligen? Smärta eller trängningar? Skulle vara intressant att prova! Det finns så mycket läkenedel trots allt som jag aldrig testat - men det är ju inte bara att testa, man ska ju få dem utskrivna också - inte alltid så lätt. Berätta gärna hur det går!!
Svampen
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 23 maj 2011, 15:30

Re: Arcoxia

Inläggav Nina » 23 okt 2011, 11:13

Arxoxia är ett nyare inflammationshämmande och smärtstillande medel. Själv fick jag som biverkan svullna fötter, inte bara lite utan de blev som bollar. Kunde bara ha ett par stora sandaler... Med mina uretritsmärtor hände absolut ingenting, inte det allra minsta lindring gav det. Tycker fortfarande att det är Tramadol som hjälper när man har extra ont. Men det absolut bästa som hänt mig var när jag fick Atarax. Det tillsamans med IC-diet hjälpee verkligen! Har ätit det i två månader nu och det är mycket sällan jag får så ont att jag ens funderar på Tramadol.
Det är min erfarenhet men vi är så olika så man måste nog testa själv.
Nina
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 28 mar 2011, 18:06

Re: Arcoxia

Inläggav Svampen » 23 okt 2011, 11:30

Hej Nina!
vad skönt att du blivit bättre av Atarax - läste om flera som fått förbättring av det. Det verkar ju dessutom inte ha några större biverkningar. äter du det regelbundet eller bara ibland? Jag läste också på fass att det skulle vara ångestdämpande, låter ju lite konstigt i sammanhanget men det kanske finns olika sorter?
Svampen
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 23 maj 2011, 15:30

Re: Arcoxia

Inläggav Svampen » 23 okt 2011, 11:47

Nina!
En fråga till: Hur länge fick du äta Atarax innan du kände effekt?
Svampen
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 23 maj 2011, 15:30

Re: Arcoxia

Inläggav Nina » 23 okt 2011, 11:53

Hej! Jag äter det varje dag. En på dagen och två till kvällen. Man bör nog äta det varje dag, det är ju inte smärtstillande utan påverkar de celler som producerar histamin som leder till inflammation,så den gör ju något åt själva sjukdomen. Har man tur så kanske det läker ut, inte vet jag... Att den är ångestdämpande är nog egentligen en biverkan eftersom man blir trött av den. Har läst lite på nätet om det och de som lider av ångestsjukdomar tycker det är som att äta sockerpiller, så den effekten är nog inte så kraftig att man behöver vara rädd. Inte som att äta benzo. Nu har jag haft tur och tröttheten gick över efter mågra dagar. Det finns de som blir rätt däckade och då kan man ju inte äta den. Men för min egen del så tycker jag: hellre lite trött än smärtor!
Nina
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 28 mar 2011, 18:06


Återgå till Läkemedel

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron