Atarax

Omfattar inlägg gällande läkemedel för kronisk uretrit.

Atarax

Inläggav Svampen » 21 okt 2011, 18:21

Har också hört om personer som fått sin uretrit förbättrad av läkemedlet Atarax. Det är egentligen en slags allergimedicin men har just haft framgång på urinrörssmärta. Ska prova detta, bara man får det utskrivet av läkare men tror ej det ska vara nåt problem.
Svampen
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 23 maj 2011, 15:30

Re: Atarax

Inläggav ann-louise » 26 okt 2011, 14:38

Hej!
En fråga till er som anväder Atarax, vilken styrka och doser tar ni?
Har läst om Nina i en annan"tråd" att hon äter 25mg. Själv har jag fått 10mg och funderar om inte jag tar för lite??? Därför intresserad av vad ni andra tar (och på så vis se om det är olika vad läkarna anser man ska ta). Sedan är det säkert individuellt med Atarax som mycket annat.
ann-louise
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 13 apr 2011, 09:21

Re: Atarax

Inläggav Nina » 26 okt 2011, 17:16

Hej Ann-louise! Jag startade försiktigt med 25 mg Atarax till kvällen för att se hur jag reagerade. Som mest har jag ätit 50mg till natten och 25 mg både på fm och em. Tyckte då att jag var rätt trött och seg så nu ska jag se om jag kanske klarar mig med bara 50 mg till natten. Men om jag får mer ont så tvekar jag inte att öka igen. För hellre trötthet än smärta för min del.
Man får inte ge upp för fort, tröttheten kan försvinna efter några dagar. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog innan jag kände mig bättre men det var inte så jättelänge. Hade ju bra dagar förut också men jag började märka att de blev fler och fler och svackorna som trots allt kom blev inte så farliga.
Jag är inte frisk, men uretriten hindrar mig inte så mycket. Jag vågar planera saker igen. Skulle jag bli sämre någon dag så hjälper det så gott som alltid med Tramadol+Panodil. Jag rör mig också mycket lättare. Det är bara att hålla tummarna för att det ska fortsätta så här.
Nina
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 28 mar 2011, 18:06

Re: Atarax

Inläggav Svampen » 10 nov 2011, 22:34

Hej Nina!
Du skrev att du kombinerar panodil och tradolan, får du en starkare smärtstillande effekt då? Jag visste ej att Tradolan gick att kombinera med annat. Tradolan hjälper inte annars men ska testa att kombinera.
Svampen
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 23 maj 2011, 15:30

Re: Atarax

Inläggav Nina » 12 nov 2011, 13:10

Hej!

Jag vet faktiskt inte hur det är att ta Tramadol utan Panodil, har aldrig testat. Så skillnaden kan jag inte uttala mig om. Det hjälpte inte mig heller i början när jag hade jättestarka smärtor, men nu när de är på en mycket lägre nivå hjälper det nästan alltid. Mystisk medicin... Min läkare sa redan från början att jag skulle ta det tillsammans med Panodil/Alvedon så jag utgår ifrån att det förstärker smärtlindringen. Farligt ska det väl inte vara då ialla fall...
Nina
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 28 mar 2011, 18:06


Återgå till Läkemedel

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron