Stesolid

Omfattar inlägg gällande läkemedel för kronisk uretrit.

Stesolid

Inläggav frallamedost » 07 dec 2011, 07:15

Eftersom det här är en rätt svårbotad sjukdom, så har ni (förhoppningsvis) fått smärtstillande, för de där dagarna man bara inte står ut.

Jag står på Ketalar som smärtstillande just nu, som är en dissosiativ hallucinogen men som är väldigt smärtstillande samtidigt. Jag har det för den dissosiativa effekten (i fall jag efter några år har börjat få smärtassosiationer = mer ont jag behöver ha).

Jag gjorde en MR- röntgen häromveckan, och hade det som allra värst med smärta och kramper då. Det smärtstillande jag fick där hette Stresolid. Förut hette det Valium som ni kanske hört talas om. Det använd traditionelt mot ångest, men används också mot epileptiska kramper och muskelspasmer. Det i sig är dock inte särskilt smärtstillande.
Det funkade rätt bra, gick på en smärtskala 1-10 från 8-9 till 3, utan att bli särskilt dizzy.
Enligt min läkare har stesolid vid många fall visat effektiv smärtlindrig vid just blås/utinrörsproblemtik.

Fråga om ni får ha det son akutmedicin, för de var de bästa smärtstillande jag provat!
frallamedost
 
Inlägg: 64
Blev medlem: 18 sep 2011, 23:26

Återgå till Läkemedel

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron