Arcoxia

Omfattar inlägg gällande läkemedel för kronisk uretrit.

Arcoxia

Inläggav ann-louise » 12 jan 2012, 09:36

Hej!
Frågor till er som äter eller har ätit Arcoxia.
Efter hur lång tid märkte ni att den hjälpte?
Vilken styrka och dos fick ni? Behövde den ökas?
Och slutligen är det fler som fått biverkningar som Birgitta?

Många frågor, men hoppas ni orkar svara.
Hälsnigar ann-louise
ann-louise
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 13 apr 2011, 09:21

Re: Arcoxia

Inläggav Elisabet » 12 jan 2012, 17:46

Hej, jag tog Arcoxia under en lång period förra vintern/våren men när jag fick ett ordentligt skov i början av sommaren så hjälpte det ingenting tyckte jag. Fick då i stället Ibuprofen (600? Har inte burken här just nu) vilket då hjälpte bättre. Under hösten har jag varit i stort sett symptomfri, helt utan mediciner, men fick nu ett rejält skov igen. :-( Tog först Arcoxia i några dagar utan resultat och bytte då till Ibuprofen igen. Efter två dygn är smärtorna nästan borta. Gillar egentligen inte att ta Ibuprofen, när jag efter två månader i somras slutade fick jag migränliknande huvudvärk med synrubbningar och kopplade ihop det med medicinen. Får se hur det blir denna gång... /Elisabet
Elisabet
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 28 mar 2011, 09:34

Re: Arcoxia

Inläggav Nina » 16 jan 2012, 16:15

Tack för tipset Elisabeth! Har också mått så bra hela hösten men fick lite hotfulla känningar förra veckan igen. Hade en burk Brufen (samma som Ibuprofen) hemma men har inte tyckt den hjälpt mot smärtan. Det gjorde den inte nu heller men den är tydligen den bästa antiinflammatorika för mig för efter några dagar känns det mycket bättre. Vilken dos tar du, när du tar den i längre perioder. Står 1-3 på min burk.
Nina
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 28 mar 2011, 18:06

Re: Arcoxia

Inläggav Elisabet » 16 jan 2012, 16:50

Jag har tagit en tablett morgon och kväll när det varit som värst, men sedan försöker jag med en tablett per dag, ev delar och tar en halv morgon och kväll. Har blivit tillsagd att jag inte får ta mer än två om dagen (2x600mg). Tycker jag mår lite illa av dem och får lite huvudvärk. Men nu när jag tagit dem i en vecka så känns det bättre vad gäller uretriten, urinröret är inte alls så "ihopdraget" och jag kan faktiskt sitta. Hade tänkt försöka få en dermovatbehandling denna vecka men jag avvaktar lite, hoppas det ger med sig ändå...
Elisabet
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 28 mar 2011, 09:34


Återgå till Läkemedel

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron