Xatral

Omfattar inlägg gällande läkemedel för kronisk uretrit.

Xatral

Inläggav ann-louise » 08 mar 2012, 10:12

Hej!
Svar på frågan från bloggen om biverkningar av Xatral.

Fick prova detta läkemedel för tre år sedan, men upplevde då biverkningar som; yrsel, blodtrycksfall, allmänt obehag, hade svårt för att vara uppe. Slutade då såklart att använda den!
Fick för en tid sedan ett förfärligt djupt och långt skov, då valde jag att prova igen eftersom jag läst att andra haft god effekt av den. Började med att ta den till natten och det fungerade och nu tar jag den på morgonen. Och det fungerar också, tycker att kramperna har minskat endel.
ann-louise
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 13 apr 2011, 09:21

Re: Xatral

Inläggav Birgitta » 10 mar 2012, 12:51

Jag har ju ätit Xatral i många år. Jag har aldrig känt av dom biverkningar som Ann-Louise berättar om, men det är ju så olika hur vi reagerar på läkemedel.
Jag tar alltid tabletten på kvällen, just när jag kryper till sängs - det kanske är en orsak till att jag inte märkt något....
Birgitta
Moderator
 
Inlägg: 63
Blev medlem: 23 mar 2011, 18:35

Re: Xatral

Inläggav Yotsuba » 26 sep 2012, 11:48

Jag har tagit Xatral i snart 2 mån och kan säga samma som Ann-Louise om biverkningarna.

Jag har mest känt av yrsel och illamående, jag tar en tablett på kvällen men upplever besvär ändå.

Dock är det inget alternativ för mig att sluta använda Xatral, jag får mer ont enorm sveda och inget flöde vid urinering.

Jag tar inga andra mediciner mot min uretrit, så enbart tacksam att något kan lindra, då får man stå ut med biverkningarna.
Yotsuba
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 03 sep 2012, 22:13


Återgå till Läkemedel

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron