Väcka upp kroppens kamp, likt hep.c. medicin?

Omfattar inlägg gällande läkemedel för kronisk uretrit.

Väcka upp kroppens kamp, likt hep.c. medicin?

Inläggav frallamedost » 20 mar 2012, 12:51

Min pojkvän kom på en teori som jag tyckte lät väldigt intressant. Jag har inte pratat med någon av mina läkare med det, men jag tyckte det lät så intressant så jag bara var tvungen att skriva det här, någon av er kanske tycker att det låter så pass intressant att ni orkar (vågar?) ta upp det med eran läkare.

JO! Mina läkare, och framförallt en jag träffat en gång som var otroligt erfaren inom uretritfall hos tjejer, är överens om att uretrit många gånger BLIR kronisk och inte är kronisk i sig. Dvs, om den går för länge obotad så blir den efter några år obotbar. För vissa blir den obotbar direkt, medans för vissa slutar den aldrig vara botbar. Det är i alla fall vad jag fått höra. Mina läkare är rätt säkra på att min har blivit obotbar.
Det uppfattar jag som att kroppen liksom ger upp kampen mot sjukdomen tillslut.
Det är nu det intressanta kommer:
Om man drabbas av Hepatit C så händer samma sak, kroppen ger upp sin egna kamp och accepterar liksom att skiten är där, försöker liksom inte göra något åt det. Detta behandlas i alla fall med en medicin som får kroppen att börja kämpa igen, väcker den till liv alltså.
Borde inte det gå att göra samma sak, fast mot en annan kamp den har gett upp? Jag leker som sagt bara med tanken.
Den här medicinen tas i ungefär 2 månader, och innebär riktigt jobbiga och hemska biverkningar, men om en läkare tror att det skulle funka skulle jag lätt prova det, då struntar jag i biverkningarna, så länge man kanske blir frisk utav det!

Jag tyckte bara att det lät så otroligt intressant. Om någon av er har lust att fråga en medicinskt kunnig, så gör det. Det stämmer förmodligen inte, men tyckte bara att det lät så intressant. Oj, vad jag överanvänder det ordet nu.
frallamedost
 
Inlägg: 64
Blev medlem: 18 sep 2011, 23:26

Återgå till Läkemedel

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron