Ketogan som akutmedicin

Omfattar inlägg gällande läkemedel för kronisk uretrit.

Ketogan som akutmedicin

Inläggav frallamedost » 20 mar 2012, 13:05

Nu vart det jättemånga nya trådar på samma dag, men jag tänkte berätta för er om en kanon akutmedicin jag har fått!

I fredags fick jag den. Ketogan heter den, och jag har fått 5 mg tabletter som man sväljer.
Ketogan är ett morfinliknande preparat, och är väldigt starkt smärtstillande. På svarta marknaden knarkar man tydligen väldigt mycket sådant.
Jag blev väldigt skrämd utav det här när min läkare föreslog det, men nobba det inte direkt, det blir bättre.
Ketogan är, förutom otroligt smärtstillande, väldigt avslappnande på blåsan och tar bort trägningar och kramper på väldigt låga doser. Den fokuserar alltså mest på blåsan och urinröret! Jag vet inte hur mycket ni har provat preparat som verkar muskelavslappnande på blåsan, men det är det som jag blir lindrad av mest i alla fall.
Det är såklart väldigt beroendeframkallande, så man får absolut inte ta mycket av det, och inte eller ofta.

Däremot så kan man använda det som akutmedicin, att man bara tar pyttelite då och då. Då är det absolut ingen beroenderisk, skaderisk eller något sådant. Jag blir inte snurrig överhuvudtaget innan jag blir lindrad (som jag tycker att man blir av många andra preparat). Om man hade haft ont någon annanstans i kroppen hade det krävts mer, men eftersom det fokuserar så mycket på blåsan så behövs i princip ingenting.

Det är som sagt väldigt starkt, men det är så effektivt på just våran smärta att det funkar oseriöst bra!
Det lär nog vara sjukt svårt att få utskrivet, det var min läkare som föreslog det och inte jag.
Aja, det är ingen permanent lösning, men helt klart en superbra medicin att ta när det är som värst, som verkligen funkar. Det smärtstillande sitter i i ungefär 6h, medan det muskelavslappnande sitter i ännu längre, så det är verkligen jättebra.

Biverkningar: Jag fick klåda och illamående av det. Detta är dock inte vanliga biverkningar. Postafen är antihistaminer (totalt harmlösa) som finns receptfritt på apoteket, de hjälper jättejättebra mot både illamåendet och klådan ifall man skulle tycka det var jättejobbigt.

Kram!
frallamedost
 
Inlägg: 64
Blev medlem: 18 sep 2011, 23:26

Återgå till Läkemedel

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron