Lactiplus mot svampinfektion och Candida

Omfattar inlägg gällande hälsokost vid kronisk uretrit.

Lactiplus mot svampinfektion och Candida

Inläggav Yotsuba » 09 feb 2015, 00:08

I somras när det var som varmast drabbades jag av en lindrig svampinfektion i underlivet. Jag hade aldrig haft det tidigare och kunde inte riktigt tyda symptomen.

Kanske får jag skylla mig själv då jag även har varma leggings under sommaren. Och i samband med 30 grader utomhus så kommer symptomen som ett brev på posten.

Dock så är det "klä sig varmt undertill" som hjälper mig mest då Uretriten är som värst.

Fast bestämd att inte uppsöka läkarhjälp eller att testa något av apotekets receptfria läkemedel mot svampinfektion (vilket för övrigt kan leda till ännu värre vestibulit än jag har nu).

Jag googlade och fann en enda tråd från en tjej som verkligen testat allt! Och Lactiplus hade hjälpt henne på några dagar.

Full av förhoppning rusade jag till apoteket och köpte (finns även på life). På två dagar hade alla mina symptom som gjorde mig helt galen försvunnit!

Sedan dess har jag tagit Lactiplus vid behov och det håller även mina magbesvär såsom Candida under kontroll.

/ Yotsuba

overleva-uretrit.bloggplatsen.se
Yotsuba
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 03 sep 2012, 22:13

Re: Lactiplus mot svampinfektion och Candida

Inläggav Yotsuba » 09 feb 2015, 08:45

Jag glömde beskriva vad Lactiplus innehåller.

Burken består av 60 vegetabiliska tabletter med 5 miljarder mjölksyrabakterier från flera olika stammar.

Vitamin C och selen som bidrar till immunsystemets normala funktion.

Innehåller också kalcium som bidrar till matsmältningsenzymernas normala funktion
Yotsuba
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 03 sep 2012, 22:13

Re: Lactiplus mot svampinfektion och Candida

Inläggav AnnaM » 05 mar 2015, 20:52

Hej!

Yotsuba, har du märkt om Lactiplus har påverkat uretriten någonting? Sämre eller bättre? Jag brukar nämligen tycka att min uretrit blir värre om magen är orolig ...
AnnaM
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 04 dec 2012, 10:12

Re: Lactiplus mot svampinfektion och Candida

Inläggav Yotsuba » 11 mar 2015, 21:24

AnnaM skrev:
> Hej!
>
> Yotsuba, har du märkt om Lactiplus har påverkat uretriten någonting? Sämre
> eller bättre? Jag brukar nämligen tycka att min uretrit blir värre om magen
> är orolig ...

Hej Anna

För mig har lactiplus påverkat min uretrit bara positivt! Jag är inte helt smärtfri men det lindras.

Min uretrit blir också sämre då min mage krånglar (trängningar mm)

En annan sak som lactiplus verkligen bevisat mig åter igen hur bra det hjälper mot en svampinfektion. Bastade i måndags för första gången på väldigt länge. Det hjälpte mot svedan men istället fick jag klåda i underlivet. Tog lactiplus på morgonen nästa dag och framåt kvällen var sympomen borta!

Ren magi :)

Kramar yotsuba
Yotsuba
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 03 sep 2012, 22:13


Återgå till Hälsokost

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron