Broccoliavkok

Omfattar inlägg gällande hälsokost vid kronisk uretrit.

Broccoliavkok

Inläggav Nina » 23 okt 2011, 11:33

Såg på bloggen idag att Mika skriver om Broccoliavkok och jag har också erfarenhet av det och tyckte det var bra!Testade detta i våras efter att ha läst om en ungersk läkare som rekommenderar det för prostatit som ju liknar uretrit. Jag blev mycket bättre efter bara några dagar. Trodde jag skulle bli helt frisk men sån tur hae jag tyvärr inte. Men det gjorde det mycket lättare för mig att stå och gå. Har haft en fruktansvärd tyngdkänsla i underlivet sedan jag blev sjuk. Det har verkligen kännts som om blåsa, livmoder ja "hela rasket" skulle ramla ut om jag reste mig för att inte tala om är jag skulle gå en bit. Och ont har det gjort! Den känslan försvann med avkoket och har inte kommit tillbaka trots att jag slutade med det i maj. Men det hjälpte inte helt men många små förbättringar är ju också bra. Så det är helt klart ett värt ett försök. Om inte annat får man i sig en massa vitaminer...
Man tar tre till 400 g broccoli och sjuder i 1 liter vatten i 5 minuter (inte mer!) och dricker morgon och kväll en halvtimme före maten. Kör i en vecka, gör uppehåll itre dagar osv några veckor. Man kan äta broccolin också mem det tröttna jag på rätt fort ;)
Nina
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 28 mar 2011, 18:06

Re: Broccoliavkok

Inläggav DinaM » 23 okt 2012, 13:43

Hm... ska testa! Återkommer och berättar om det funkade eller ej!
Tack för tipset! /Dina
DinaM
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 08 jun 2011, 16:17


Återgå till Hälsokost

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron