TENS

Omfattar inlägg gällande alternativa behandlingar.

TENS

Inläggav taxvalpen » 08 maj 2011, 09:33

Jag är nyfiken om det är någon som provat TENS mot sin uretrit - och i så fall med vilket resultat?
taxvalpen
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 27 mar 2011, 16:01

Re: TENS

Inläggav Nina » 08 maj 2011, 18:19

Jag har testat det men kan inte säga att det hjälpte mig. Men jag kanske inte använde dem på bästa sättet, andra har kanske bättre erfarenhet av den. Enl uroterapeuten som gav mig den skulle den maskera smärtorna från urinröret. Och det är klart, när jag körde så hög effekt att den gjorde ont så kände jag TENS-apparaten mer än uretriten just då. Men jag fattade aldrig riktigt vitsen med att dölja en smärta med en annan... Så jag gav upp. Men låt inte det hindra dig från att testa!
Nina
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 28 mar 2011, 18:06

Re: TENS

Inläggav Birgitta » 09 maj 2011, 20:37

Jag har ocksa testat - med samma erfarenhet som Nina. Det kamoflerade uretrit-smartan den stund man satt med det, men det blev inget varaktigt av det.
Birgitta
Moderator
 
Inlägg: 63
Blev medlem: 23 mar 2011, 18:35

Re: TENS

Inläggav orion » 10 maj 2011, 21:31

Har provat TNS en längre period på olika ställen på kroppen ( på ryggen, ovanför blygbenet och på en punkt på foten) det hjälpte mig genom att "bryta av toppen" av smärtan men NEJ det var inte varaktigt. Däremot har jag fått akupunktur regelbundet ( 1 gr v) under längre perioder och det har hjälp mig genom att minska smärtan- jag har inte så svåra trängningar men stark smärta. Gör dock ett uppehåll med detta nu då jag genomgår ett halvårs behandling med sondering. ( vilket inte har hjälpt ngt vidare så här långt:-/
orion
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 10 maj 2011, 21:13

Re: TENS

Inläggav Piccolina » 12 jun 2011, 02:57

Jag har också en tensapparat hemma, men tycker liksom de andra inte att den har gett några resultat. Min uroterapeut var mycket entusiastisk och sa att tens använder de som standardbehandling mot uretrit i Göteborg. Så det kan säkert stämma att det har hjälpt andra, om det nu är standardbeh i vissa län.
Piccolina
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 09 jun 2011, 17:03


Återgå till Alternativa behandlingar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron