ARG (ej rätt till utökad urinodling?)

Här presenteras och diskuteras utökad urinodling

ARG (ej rätt till utökad urinodling?)

Inläggav DinaM2 » 12 mar 2013, 01:02

Jag har gått och väntat länge på svar från Huddinge infektionsklinik och nu fått beskedet att de inte vill ta emot min remiss om utökad urinodling! De menar att en vanlig odling borde räcka. :cry: Men det har jag redan gjort utan att några bakterier kunde detekteras. Jag undrar nu om någon här har några tips på hur man kan tjata till sig en ordentlig utökad urinodling? Jag förstår inte. Jag betalar skatt som alla andra, jag har haft problem med uretrit sedan jag var barn och lidit extremt mycket av detta tillstånd - varför får jag ingen hjälp? Hur gjorde ni för att få hjälp? Vad ska det stå i remissen? Förlåt för negativ ton men jag blir så trött och ledsen. Tacksam för svar. Kram/Dina
DinaM2
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 mar 2013, 17:04

Re: ARG (ej rätt till utökad urinodling?)

Inläggav Svampen » 20 mar 2013, 21:12

Det låter ju inte klokt!!
Fy vad arg jag blir, förstår verkligen din reaktion. Prata med den som skrev remissen , antar att det är din husläkare? Be honom/henne trycka på att du måste få denna hjälp! Annars fortsätt att ringa och tjata tills de ger sig, eller skriv ett långt brev och förklara om din situation och dåliga livskvlitet.Annars får du väl be om remiss till en annan infektionsklinik. Gå gärna in på bloggen "Leva med interstitiell cystit" , där finns flera inlägg om utökad odling där man tillslut hittat bakterier efter många. många år. Lycka till och skriv gärna hur det går.
Svampen
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 23 maj 2011, 15:30

Re: ARG (ej rätt till utökad urinodling?)

Inläggav Sötmandel » 21 apr 2013, 20:57

Hej!
Efter att själv ha stångat mig blodig i den vanliga allmänna vården har jag börjat kontakta privata vårdgivare och labb. De är vänliga och serviceinriktade. Även om det är vansinnigt att du ska behöva gå till en privatläkare för att bli lyssnad på och få hjälp så kan det vara det enklaste sättet att få din vilja igenom. Det är mitt bästa tips - sök privat vård.
Sötmandel
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 06 feb 2012, 14:40

Re: ARG (ej rätt till utökad urinodling?)

Inläggav DinaM2 » 02 maj 2013, 16:59

Tack fina ni att ni svarar!
Min läkare (inom landstinget) ringer numera inte ens upp på sin telefontid så jag överväger också att gå över till privat vård - trots att jag, rent principiellt är emot det.
Sötmandel : kan du tipsa om nåt privat labb som kan hjälpa mig? Kram och tack!
DinaM2
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 mar 2013, 17:04

Re: ARG (ej rätt till utökad urinodling?)

Inläggav Sötmandel » 02 maj 2013, 18:14

Jag har varit i kontakt med Aleris medilab i Uppsala för ett annat prov som de inte tar. Däremot så föreslog kvinnan jag hade kontakt med en utvidgad odling istället. Jag fick kontakt med medilab genom Akademigruppen läkarhuset som har en urolog.
Sötmandel
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 06 feb 2012, 14:40

Re: ARG (ej rätt till utökad urinodling?)

Inläggav Margita@sn.com » 13 feb 2014, 15:48

vad menas med utökad urinodlig?
Margita@sn.com
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 feb 2014, 10:59


Återgå till Utökad urinodling

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron