Ingefära

Omfattar inlägg gällande hälsokost vid kronisk uretrit.

Ingefära

Inläggav Birgitta » 17 feb 2016, 10:31

För ca en månad sedan var det någon som sa att ingefära är bra mot inflammationer och jag tänkte att detta måste provas. Dras ju med min kroniska urinrörsinflammation (uretrit) sedan 20 år och är så attans trött på att nästan alltid ha mer eller mindre ont, trots att jag äter antiinflammatoriska piller (maxdosen av Celebra) och utsätter mig för olika lokala behandlingar i form av Uracyst och cortison-inläggningar i urinröret.

Så jag inhandlade påsar med syltad ingefära, te med citron och ingefära, färsk ingefära och citroner.

Varje dag skär jag tre/fyra bitar av den syltade ingefäran i mindre bitar och äter med min frukostyoghurt.
Jag dricker två till tre stora koppar med ingefärateet - varje dag. Brygger en liter i en kanna och dricker även sedan det kallnat.
Gör citron/ingefärsdricka genom att blanda två pressade citroner och ca en stor tesked riven färsk ingefära i drygt ½ liter vatten (hoppar sockret - det klarar man sig utan) och dricker minst ett stort glas om dagen.

OCH DET FUNGERAR!!!! (i alla fall än så länge)

Jag blir bättre och bättre. Lite täta toabesök kan det bli ibland eftersom jag ju dricker ganska mycket. Men ingen smärta!!! Och det är underbart.

I början kunder jag känna hur det liksom låg och gnagde, antydningar till uretriten, men det bryter inte ut.
Och jag kan ju bli så fruktansvärt dålig så jag ligger på golvet och vrider mig i plågor och kan inte gå överhuvudtaget.

Hoppas att det inte bara är en tillfällighet utan att jag äntligen hittat något som - tillsammans med medicinerna för dom vågar jag inte sluta med - kan hålla min uretrit sovande.
Birgitta
Moderator
 
Inlägg: 63
Blev medlem: 23 mar 2011, 18:35

Återgå till Hälsokost

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron