Örtte som lindrar

Omfattar inlägg gällande hälsokost vid kronisk uretrit.

Örtte som lindrar

Inläggav Yotsuba » 02 feb 2015, 11:09

Jag har hittat 3 olika sorters tee som har börjat hjälpa mig.

Ledins Curite: är ett utrensande och genomsköljande örtte. De 6 olika örterna kompletterar varandra och ger tillsammans ett välgörande hälsote. Curite passar även bra att använda i samband med fasta, reningskurer eller efter träning.
Innehåller maskros, kamomill, persiljerot, brännässla, fänkål och pepparmynta.
Finns att köpa på Life för ca 69-79 kr.


Bearberry & Amer Tea: Det står på engelska i förteckningen som lyder följande, Bearberry and Amer tea is tea blend, designed to compensate for the abscence of active principles useful in the  daily nutrition. It has a beneficial effect on bacterial infections and inflammatory processes on prostate, urinary system, diarrhea and diabetes. It helps the ejection of sand and small stones from kidneys. Finns att köpa på balkan avdelningen på City Gross i Malmö (Rosengård) för 13:95kr (20 påsar).

Uvin H: är det tee jag har på forumet hört bäst om. Att man nästan kan bli symptomfri! Dock så är det lite omständigare då man själv ska tillbereda teet, (lite lat). Påsen innehåller 50g som ska räcka till ungefär 20 koppar. Man häller 2 dl hett vatten över 1 tesked blad och låter stå i en halvtimme. Man ska dricka den 2-3 ggr per dag, alltid färsklagad. På förpackningen råder dom att man inte ska blanda att samtidigt inta fruktjuicer och c-vitamin, då detta försurar urinen. Innehåller mjölonblad, ljungblommor, björkblad, busktörnerot, åkerfräken och majssilke. Kostar mellan 25-30 kr på City Gross Malmö (Rosengård) balkanavdelningen.

På min blogg ( overleva-uretrit.bloggplatsen.se )kan ni även se bild på hur de olika teen ser ut, så att ni hittar rätt. tee.
Yotsuba
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 03 sep 2012, 22:13

Re: Örtte som lindrar

Inläggav ann-louise » 28 jul 2015, 16:47

Hej, har letat efter teet UVIN-H. Finns det mer tips var jag kan hitta det, bor ej i Malmö.
ann-louise
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 13 apr 2011, 09:21

Re: Örtte som lindrar

Inläggav Yotsuba » 31 aug 2015, 20:53

Ursäkta för sent svar! Är inte vidare aktiv här utan mer på min blogg, där jag tipsar om det mesta.

Om jag inte är helt ute och reser så ska teet finnas även på utvalda maxi butiker runt om i Sverige. Jag tror även att man kan beställa det på nätet. Dock tveksam huruvida seriösa de är förutom amazons hemsida.

Jag förstår att jag har tur som har en butik i närheten som importerar det teet.

Kanske det finns någon annan här som beställer det per nätet?

Yotsuba, overleva-uretrit.bloggplatsen.se
Yotsuba
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 03 sep 2012, 22:13

Re: Örtte som lindrar

Inläggav Yotsuba » 01 sep 2015, 15:55

Hej igen!

Skulle vilja tipsa om ännu ett nytt te som kanske finns i din närhet, nämligen en Lidl butik.

Teet heter Knightsbridge "Lemon & Ginger 15 kr för 40 påsar. Den innehåller 25 % ingefära, äppelmassa, nypon, citrongräs och citronskal. Vilket alla är ingredienser som kan lindra våra besvär, speciellt nypon som lindrar inflammation. OBS! Rekommenderas dock ej till gravida.

Jag har druckit en kopp idag då jag hade som ondast och fann att det faktiskt blev lite bättre!

Kanske är det värt för er andra att också testa? Bild på teet finns att se på min blogg overleva-uretrit.bloggplatsen.se

/ Yotsuba
Yotsuba
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 03 sep 2012, 22:13

Re: Örtte som lindrar

Inläggav ann-louise » 15 sep 2015, 12:11

Hej!
Har hittat teet i en liten butik med importerade varor.
ann-louise
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 13 apr 2011, 09:21

Re: Örtte som lindrar

Inläggav Birgitta » 17 feb 2016, 10:37

Hej Yotsuba!
Jag har också varit oerhört inaktiv på detta forum länge nu, men gick in idag för att skriva om mina erfarenheter av ingefära - och ser att du också prövat citron och ingefära-te. Det var i höstas du skrev om det. Dricker du det fortfarande?
Birgitta
Moderator
 
Inlägg: 63
Blev medlem: 23 mar 2011, 18:35


Återgå till Hälsokost

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron