Repadina Plus

Omfattar inlägg gällande läkemedel för kronisk uretrit.

Repadina Plus

Inläggav Gerd » 02 apr 2011, 21:32

Är det någon som har testat det relativt nya läkemedlet Repadina Plus? Det ska tydligen stärka vaginalslemhinnan. Jag har testat en förpackning (dvs 10 vagitorier) men tycker snarare att det bränner och svider än mer. Det står att man kan behöva ta en vagitorie per dag i 20 dagar vid svårare besvär så jag kanske får ge det ytterligare dagar? Det vore intressant att höra om någon har erfarenhet av läkemedlet.
Gerd
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 28 mar 2011, 19:10

Re: Repadina Plus

Inläggav Tinna » 16 apr 2011, 00:12

Jag har använt repadina plus o tycker att det är ett jättebra preparat! Har även fått det rek av min gynekolog. Du skall nog inte ge upp utan fortsätta som det står i beskrivningen! Lycka till
Tinna
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 28 mar 2011, 22:04

Re: Repadina Plus

Inläggav Gerd » 16 apr 2011, 17:26

Tack till Tinna för svar och så bra att det fungerar bra för dig. Jag kanske ska ge det en ny chans. Just nu provar jag återigen Ovesterin. Jag har provat det tidigare men tyckte inte att det gav något resultat. Tänker att jag kanske behöver östrogenet för att stärka "där nere" och därigenom lindra uretriten. En fundering till; hade du provat Ovesterin eller Vagifem tidigare och tycker Repadina fungerar bättre eller rekommenderade din gynekolog dig att prova Repadina direkt?

Någon annan som har positiva (eller negativa) erfarenheter av Ovesterin eller Vagifem i samband med uretrit?

Toppen med det här forumet!

Gerd
Gerd
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 28 mar 2011, 19:10

Re: Repadina Plus

Inläggav Tinna » 16 apr 2011, 17:46

Hej Gerd,

Jag har i några år använt mig av vagifem. Tråkigt nog hjälpte de inte helt o hållet mot uretriten. efter det att jag blivit opererad för bröstcancer i januari får jag inte använda mig av vagifem, o helst inte ovesterin längre. På min gynekologs uppmaning använder jag repardina o tycker att de funkar minst lika bra som vagifem gjorde innan jag slutade använda dem.
Lycka till, jag tror man skall hålla på ett tag innan man kan vara säker på om de gör någon verkan eller ej. dessutom äter jag membrasin, även det rekommenderat av min gyn, det skall stärka Slemhinnorna.
Tinna
Tinna
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 28 mar 2011, 22:04

Re: Repadina Plus

Inläggav Birgitta » 16 apr 2011, 19:06

Jag har använt Vagifem i fem/sex år. Två ggr/vecka.
Men - sedan början av januari (i år) har jag slutat helt. Äter Membrasin, 4 kapslar om dagen, sedan i höstas. Strax efter jul tog mina vagifem slut och det gick nästan två veckor innan jag fick tag på ett recept - och först var jag orolig för att jag skulle bli sämre i min uretrit - men inget hände. Jag märkte ingen skillnad.
Jag hämtade ut Vagifemet från apoteket - men jag har inte tagit en enda....
Min läkare vet om detta - och tror att jag gör fel - men på något sätt känns det som att Membrasinet gör nytta för mig.
Birgitta
Moderator
 
Inlägg: 63
Blev medlem: 23 mar 2011, 18:35

Re: Repadina Plus

Inläggav Nina » 24 apr 2011, 23:05

Fråga till Tinna. Hur ofta tar du sådana tiodagarskurer, effekten kan väl inte sitta i hurr länge som helst? Ska man ta det ofta blir det väldigt dyrt. Men det är klart, hjälper det så är det ju värt det.
Nina
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 28 mar 2011, 18:06

Re: Repadina Plus

Inläggav Tinna » 25 apr 2011, 08:12

Svar till Nina :

10 dagars kuren gör man 1 gång, sedan skall man använda dem 2-3 ggr/ vecka. Så visst bli det dyrt att använda dem men jag tycker det är värt pengarna o för mig funkar det bra.
Tinna
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 28 mar 2011, 22:04

Re: Repadina Plus

Inläggav Piccolina » 09 jul 2011, 23:27

Hej, jag provar också repadina nu, är inne på tredje dagen och hoppas att det ska ge resultat. Appropå vaginalslemhinnor, får man fråga om det är någon annan än jag som upplever besvär med sex/innförande av tampong pga smärta i slidan? Frågan är om det skulle hänga ihop med uretriten eller om det är separat.. Mvh
Piccolina
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 09 jun 2011, 17:03

Re: Repadina Plus

Inläggav Nina » 28 jul 2011, 19:24

Vill bara rekommendera en gynkontroll då och då om man väljer Repadina Plus i stället för Vagifem eller Ovesterin.Jag slutade med Vagifem i maj och har använt Membrasin och Repadina, båda i full dos. JAg har inte känt mig sämre men vid en kontroll visade det sig att jag fått extremt torra och lättblödande slemhinnor. Måste börja en akutdos med Ovesterin nu. Det är säkert inte så för alla, vi är ju olika, men man bör ha koll. Man känner tydligen inte alla förändringar genast. Särskilt inte när man är van vid att ha ont.
Nina
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 28 mar 2011, 18:06


Återgå till Läkemedel

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron